Hidrojen temizliği ve evrende en çok bulunan element oluşu nedeniyle geleceğin en önemli enerji kaynaklarından biri olma yolunda en iddalı aday. Hidrojenin yakıt olarak kullanılması sonucunda egzozdan sadece su buharı çıkıyor ve bu özelliği onu diğer bütün adaylar arsında en avantajlı konuma yükseltiyor. Bu sesbeple büyük firmalar geleceğin yakıtı üzerinde değişik çalışma yürütüyor. Hidrojeni hayatımızın her alanına sokmak amacı ile yapılan çalışmalar, hidrojenle çalışan en yüksek kazançlı moturu üretme üzerine yoğunlaşmış durumda. Bu güne kadar yapılan çalışmlar sayesinde bir çok firma yakıt olarak sadece hidrojen kullanan çevre dostu değişik araçlar geliştirdi. Fakat bu araçlar tamamen sorunsuz değil, söz konusu sorunların en önemlilerinden biri hız proplemi.
Hidrojenin yakıt olarak kullanılması üzerine yapılan çalışmaların en son ürünü geçetiğimiz günlerde BMW firması tarafından halka tanıtıldı. 100 km/h ’lik sürate altı saniyede çıkabilen H2R Fransa’da yapılan deneme sürüşlerinde 302.4 km/h’lik azami hıza ulaşmayı başardı. Daha önce üretilmiş olan hidrojen yakıtlı raçlarda kullanılan yakıt pili yerine H2R’de 12 silindirli, 6 litrelik içten yanmalı bir motor kullanılmış. Görünen o ki yakın bir gelecekte hidrojen yakan çevre dostu araçlar yollarımızda dolaşmaya başlacak.
Hidrojenin yakıt olarak kullanılması üzerine yapılan çalışmaların en son ürünü geçetiğimiz günlerde BMW firması tarafından halka tanıtıldı. 100 km/h ’lik sürate altı saniyede çıkabilen H2R Fransa’da yapılan deneme sürüşlerinde 302.4 km/h’lik azami hıza ulaşmayı başardı. Daha önce üretilmiş olan hidrojen yakıtlı raçlarda kullanılan yakıt pili yerine H2R’de 12 silindirli, 6 litrelik içten yanmalı bir motor kullanılmış. Görünen o ki yakın bir gelecekte hidrojen yakan çevre dostu araçlar yollarımızda dolaşmaya başlacak.